söndag, februari 16, 2014

Jesus, vilken helg!

I julklapp av mamma fick jag och syrran (och mamma) biljetter till Ola Salos version av "Jesus Christ Superstar" i Cloetta Center och i lördags var showen äntligen i stan! Då mamma är en riktig turknutta lyckades hon även knipa två biljetter i Correns tävling. Då Corren-biljetterna var på tidiga föreställningen blev det (efter mycket funderade) jag och syrran som fick dem, så vi såg föreställningen två gånger! Inte mig emot, då det var helt fantastiskt! Jag har svårt för CC som konserthall men som show/musikallokal fungerar den jättebra! Jag älskar musiken från JCS och har sett filmen från 1973 flera gånger, men nyversionen med svenska texter och lite rockigare och ruffigare scenografi gjorde att det blev som en helt ny musikal. Så coolt! Ola Salo är verkligen helt fantastisk och jag har aldrig haft så ont i händerna efter att ha applåderat så mycket som jag gjorde i lördags :) Tack tack tack lilla mammis för biljetterna och middagen och tack pappa för skjutsandet! :)

Skickar med en av de låtar som jag verkligen inte kan få ur hjärnan. Den där basrösten i kombo med falsetten är sååå skön...



2 kommentarer:

Unknown sa...Best Blogger Tips

Ola är bäst! De där låtarna sätter sig på hjärnan :)

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jag håller med dig! Helt fantastisk musikal! Mamsen