lördag, februari 01, 2014

Årets 2013...

Det har blivit februari 2014 men här kommer iaf....


Årets 2013
Bästa plats: vår villa i Berg!
Bästa årstid: sommaren var härlig, men alldeles för kort
Bästa val: att våga satsa på att köpa hus istället för att flytta till en hyresfyra

Jobb: precis innan terminsslutet blev jag erbjuden ett nytt jobb på Komvux som motsvarade min kompetens mer än SFI-jobbet. Ett av mina livsmål blev därmed uppnått!
Resa: vi började 2013 i Lübeck, Tyskland, och hann med en tripp till Tallinn också, annars blev det mest Sverigeresor.
Konsert: tror inte att jag gick på en enda konsert under året. Det får bli bättring till 2014!
Investering:  ehum…villan…snacka om årets investering!
Fest: min 30-årsfest blev väldigt lyckad
Film: snälla filmer som ”Pitch Perfect”, (minus för kaskadspyan),”The Great Gatsby”, ”Monsters University” och ”Turbo”, zombiefilmer som ”World War Z” (värre än boken!) och ”Warm bodies”, tänkvärda filmer som ”The Bling Ring” och ”The Perks of Being a Wallflower” (snöade in på Emma Watson) och några till.
Låt: jag lyssnade mest på gamla godingar som jag hade på telefonen, men Avicii’s ”Wake me up” fastnade och Anna Kendricks ”Cups (When I’m gone)” fick mig att söka andra jobb.
Bok: "Game of Thrones"-fortsättningen, "Metro 2034", ”World War Z” och alla ”Sookie Stackhouse”-böcker. Tyvärr har jag inte hunnit uppdatera lästa böcker på bloggen, men jag ska försöka få till det under 2014.
Tv-program:  zombies i ”The Walking Dead”, fortsatt vampyrbeundran i ”True Blood”, anglokärlek i ”Paradise”, ”Downton Abbey” och ”Mr Selfridge” samt skratt och igenkänningshumor i ”The Big Bang Theory” och ”How I Met Your Mother” + svenska ”Äkta människor 2”, ”På Spåret” och såklart ”Rapport”.


Panik: 30-årskris de luxe. Trivdes inte på jobbet, kände mig allmänt misslyckad...och blev sjukskriven.
Besvikelse: att jag inte pallade med mitt yrke och var tvungen att sjukskriva mig
Roligaste: nyårsfirandet i Lübeck och 30-årsfesten
Sorgligaste: alla oroshärdar i världen, vilket indirekt har påverkat mig i mitt jobb
Mysigaste: dagarna på Unön, i Hälsingland och i Sölvesborg. Jag är en lyckligt lottad människa!
Elakaste: ingen som har varit elak mot mig direkt
Jobbigaste: sjukskrivningen och 30-årskrisen


Polare: 
Häst, Hanna, Carro, Lisa, Bellan och alla som fanns där för mig och stöttande under sjukskrivningen och vägen tillbaka
Gäng: kollegorna på EB!
Förhållande: the one and only, Tor, såklart!
Nya vänner: många av kollegorna har ”uppats” till att bli vänner, mer än kollegor


Måste: inreda ett helt hus!
Vill: börja träna mer regelbundet
Ska: försöka höra av mig till mina vänner oftare


Nyårslöfte: att bli bättre på att bjuda över folk (det finns gott om sovplatser om man vill sova över) och ringa vänner oftare

0 kommentarer: