måndag, februari 04, 2013

Nytt jobb, nytt liv?

Idag var jag då äntligen på plats för min nya tjänst. Det blev ju aldrig någon riktig överlämning då jag blev sjuk, men när jag kom till min nya arbetsplats (min femte sedan jag började i huset) fanns där i alla fall papper och grejer att ta tag i med en gång. Då jag har ett ganska stort kontrollbehov började jag med att sortera allt och sätta in i pärmar enligt mitt eget system (en "klasspärm" för varje grupp med elevlistor, kursplaner etc. och minst en pärm med elevers inlämningar och resultat). Det är ett system som fungerar bra för mig och de jag har lämnat över grupper till har inte klagat, så därför fortsätter jag. Det tog hela dagen och jag är fortfarande inte klar med två grupper. Dock är jag nöjd med ordningen på skrivbordet med tidskriftssamlare, arbetsyta och så har jag fått upp mina foton och vykort så att det syns vem som sitter där ;)

Nu får vi väl se hur länge ordningen håller....

Som ni kanske förstod så hade jag inga lektioner idag. Det var ganska skönt att bara få hinna träffa kollegorna som sitter i samma rum, få lite överblick och liksom känna av stämningen. Imorgon träffar jag den första elevgruppen! :)

 Lite ego, men det här är ett kort jag har vid mitt skrivbord.

0 kommentarer: