fredag, januari 04, 2013

Lübeck 20121230-20130102

Här kommer ett urval av våra bilder från nyårsresan. Lübeck är en supermysig stad att turista i tillsammans med goda vänner!
Hotellet vi bodde på. Bra rum och bra frukost!

Vårt rum hade en liten sittavdelning där vi hade våra förfester ;)

Vi hade "kylskåp" på balkongen utanför rummet. 
Det krävdes långa armar för att få tag i allt ;)

10 minuters gångväg in till stan

Holstentor

Marsipankaffe på Niedreggers café

Guidad tur i Rådshuset. På tyska. Vi fick läsa den engelska guideboken istället.

Mummumsig sushi till nyårslunch.

Nyårsmiddag. Ni har redan sett maten så ni får ett kort på oss ;)

T fick en och annan nyårspuss

Tolvslaget på gångbron. Pangpang överallt!

Utsikt från utkikstornet på St.Petri-kirche

Solen sken. Det kändes som vår!

Vi flög hem på min 30-årsdag.

Jag fick (betala för) chips, vin, cola och oliver på planet.

När vi kom hem hade familjen fixat födelsedagsmiddag till oss! Så snällt! Men bara så ni vet, jag tänker inte förflytta mig någonstans på min 31-årsdag. Nädå...jag är inte bitter...:P

0 kommentarer: