tisdag, januari 15, 2013

Årets 2012


Nej då, jag har inte glömt bort det. Här kommer nu...

Bästa plats: stugan på Unön och T’s föräldrars stuga i Sölvesborg 
Bästa årstid: våren var riktigt härlig!
Bästa val: Salvia!

Jobb: först SAS G-lärare och sedan SFI-lärare på EB. Skönt att vara kvar på samma skola.
Resa: vi inledde ju 2012 i Egypten, åkte lite senare till Kaunas, Litauen, sedan till Tyskland. Tyskland blev lite av en favorit då vi var i München, Regensburg och sedan firade nyår i Lübeck.
Konsert: jag har knappt varit på några konserter i år, så jag får säga "Jul i Folkton". Det är den enda jag kommer på.  
Investering: Salvia och alla hennes tillbehör. Dessutom var jag tvungen att investera i en ny telefon, det blev en Samsung Galaxy S2.
Fest: alla bröllop som vi var bjudna på och T’s 30-årsfest var väldigt rolig den också.
Film: ”Hunger games” var bra och jag måste läsa böckerna,”Friends with kids” och ”What to expect when you’re expecting” var roliga (särskilt eftersom vi har vänner som är/försöker bli gravida),  ”Snow White and the Huntsman” var bättre än vad jag hade trott och ”Brave” var himla söt.
Låt: den som verkligen satte sig på hjärnan var ju helt klart PSY ”Gangnam style”, men även Carly Rae Jepsen ”Call me maybe” och Taylor Swifts ”We’re never ever getting back together” var sådana som jag kunde komma på mig själv att gå och nynna på. Låtar som jag gillade mer personligen var Stiftelsen ”Vart jag än går” och LMFAO’s ”Party Rock Anthem” .
Bok: Game of Thrones-serien fortsätter leverera! Jag har kommit till den tredje boken nu. Annars har jag varit dålig på att recensera böcker här på bloggen och jag ber om ursäkt för det, jag ska försöka bättra mig 2013.
Tv-program: "Modern Family", "Big Bang Theory", "Game of Thrones" och "Walking Dead" blandat med "På Spåret" och "Rapport".
Panik: ta tillsvidare-tjänst som SFI-lärare eller hoppas på vikariat som sva/engelska-lärare. Jag valde till slut det första, men bestämde mig rätt snart för att söka mig vidare.
Besvikelse: Hurghada, Egypten.
Roligaste: att bli kattföräldrar! Salvia gör mig så himla glad med sina små hyss!
Sorgligaste: T’s farmors gullige bror gick bort.
Mysigaste: att umgås med familjen och vänner. Jag uppskattar det bara mer och mer!
Elakaste: alla bloggerskor som smutskastar varandra. Hjälp varandra istället!
Jobbigaste: jag har alltid svårt att fatta beslut…

Polare: Häst, Hanna, Carro, Lisa…alla som hör av sig och vill vara min vän ;)
Gäng: jag trivs väldigt bra med T’s gamla Intresseklubbengäng. Jag känner mig hemma där nu.
Förhållande: Onödig grej att ha med kanske. T och jag = still going strong!

Nya vänner: Sabina som jag anordnade Lenins möhippa tillsammans med samt de som jag lärde känna i och med alla möhippor under året.

Måste: komma igång med träningen.
Vill: flytta till villa.
Ska: vara snäll ;)

Nyårslöfte: att må bra!

0 kommentarer: