söndag, oktober 07, 2012

Nya vägar?

Jag har blivit mer och mer osäker på om jag vill jobba kvar som SFI-lärare. Jag har funderat och funderat, fram och tillbaka i några veckor. Är osäker på om jag vill jobba som lärare överhuvudtaget.

Jag tänker bättre när jag skriver ner vad jag tänker så det gjorde jag häromdagen. Tack vare det skrivna blev jag mer bestämd (och lite full i fasen) så jag gick dels och pratade med en, för mig, mycket viktig person och dessutom skrev jag upp mig för medarbetarsamtal redan kommande vecka. Idag har jag skickat jobbansökningar och det är inte lärarjobb jag sökt.

Jag prövar nya vägar och hoppas att jag någon gång hittar ut....


1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Det är sorgligt att eleverna och arbetsgivarna går miste om en så engagerad lärare!Kram mamsen