måndag, juni 25, 2012

Vi blir med katt!

T och jag har länge diskuterat om vi ska skaffa husdjur eller ej, och då har det mest handlat om att ha en katt som extra familjemedlem. Vi har ju kattvaktat Arwen och Simba några gånger och ljudet av små katttassar är som balsam för själen. När tillfället att få en "riktig bondkatt" infann sig, var vi inte sena med att bestämma oss, så i augusti flyttar en liten kattflicka vid namn Salvia in hos oss!


I lördags var vi och hälsade på kattmamma Chill och den tre veckor gamla syskonskaran Salvia, Basilika, Timjan och Meliss hemma hos matte M. Salvia var den första ungen som jag höll i och hon är även den som är mest framåt och busigast. It was love at first sight! Hon somnade i min famn, låg och tvättade sig och verkade trivas hos mig. Så underbar!


Korten nedan är tagna med T:s mobil och det var lite svårt att fånga något så sött på bild men....hur fantastiskt fin är hon inte?!


Lilla pluttan

1 kommentarer:

Häst sa...Best Blogger Tips

Tusse! Jag dör, vad gölligt. Pax komma och klappa!