tisdag, juni 19, 2012

Tryggheten i ett jobb

Jag har nu arbetat i kommunen i lite mer än ett år och idag skrev jag på pappren om en tillsvidareanställning.

Under tiden som jag har pluggat till lärare har jag fått höra att det kan ta flera år innan man får en fast tjänst, så jag har allt varit lite nervös. Hur skulle det gå med lärarlegitimationen? Kommer vi att behöva flytta för att hitta jobb? Hur lång tid kommer det ta innan jag får ett fast jobb? Sådana där saker som man har funderat på.

Nu har det alltså löst sig. Jag kommer att jobba heltid som SFI-lärare på de högre nivåerna, vilket känns jättebra! Igår och idag har jag haft möten med de lärare som jag ska samarbeta med och de är supertrevliga. De "hintade" om att det är bra att jag, som är så ung, kommer in nu så att de tryggt kan gå i pension om några år ;)

Men innan jag börjar jobba väntar några veckors SOMMARLOV! :)

1 kommentarer:

M sa...Best Blogger Tips

Så himlans härligt! Grattis!

(och du - det här borde ju ta er ett steg närmare en flytt kanske??) :)