lördag, november 19, 2011

Vinterljus 2011

Maken och jag har gått årets Vinterljus-promenad. Väldigt fint med alla installationer längs med Stångån! Det var riktigt varmt och skönt att promenera sträckan. Tidigare år har det ju varit riktigt kallt :) Mina favoriter av ljusinstallationerna var spegelträdet och de olikfärgade bollarna (som bara är kvar tills imorgon). Det var många Linköpingsbor (och andra) som var ute och gick sträckan och jag upphör aldrig att förundras över folk som stannar mitt i gångvägen när de träffar någon bekant. Gå åt sidan för 17! Andra vill också gå på gångbanan. En annan sak som också störde friden var alla dessa sällskap som envisades med att gå i bredd. Ok att man vill prata med sin kompis eller kanske sina kompisar men en mormor/farmor, en morfar/farfar, två barn, en mamma, en pappa och en stor stridsvagn till barnvagn tar upp HELA gångvägen. Funderat på om man kanske skulle lämna utrymme åt andra gångtrafikanter? Kommunen kanske skulle bygga olika filer för olika gångtrafikanter, en fil för de långsamma och en för de snabba?

 Spegelträdet var riktigt häftigt!

Härliga bollar!

Reflektion som heter duga

Rolig effekt i ljuskonsten Rêve-view

I alla fall, lite mer uppdatering.  Jag, mamma och syrran åkte ju ut till Njords-gården igår. Vi badade utomhusjacuzzi, badade bastu och fick massage i liggande åttan samt åt och drack gott. Riktigt mysigt, men vi var jättetrötta alla tre så efter middagen slocknade vi och sov som stockar (särskilt mamma)! Tack för ett mysigt dygn, Njords och pappa (som betalade)! :)

0 kommentarer: