lördag, november 26, 2011

Adventstid

Jag kan inte fatta att det är första advent imorgon! Vart 17 tog hösten vägen? Vi har i alla fall varit duktiga och fått upp julpyntet i tid. Vi är alltid sist av alla i området annars...;) Jag vill hinna njuta av julgrejerna, så jag lyckades övertyga mannen att få tända en adventsljusstake idag. Han är en riktig traditionalist, så det satt långt inne ;) Det var hur som helst jättemysigt att pynta och lyssna på julmusik. Jag pyntade till och med mig själv, med lite glitter i håret :)

I år kommer att bli ett annorlunda jul-år för mig. Jag ska inte fira jul med min familj utan med min makes familj! Ett enda år har jag upplevt en annan familjs jultraditioner och det var när jag var utbytesstudent i USA, men annars har jag alltid vetat preciiiiis hur det ska gå till på julafton och jag har alltid haft min roll som julklappsutdelare/rimuppläsare. Hur blir det i år? Ska försöka komma ihåg att rapportera i mellandagarna.

Pappa har efterfrågat en önskelista så jag ska göra klart den ikväll. Kan ju säga att de böcker som jag önskar mig fyller halva listan! Charlaine Harris, Jonathan Franzen, Moa Martinsson, Lars Kepler...en salig blandning av författare, men jag älskar att läsa! Jag ska bara ha tid för det också....kanske om jag spenderade mindre tid framför datorn? ;)

Imorgon får vi iaf tända det första ljuset! Tjingeling!

Julmysigt!

0 kommentarer: