söndag, november 13, 2011

Söndagsskriverier

Veckan har varit ganska intetsägande (förutom vissa guldkorn), men i fredags pratade jag iaf med rektorn om framtiden. Jag känner ju att jag är på en för låg nivå för min kompetens. Rektorn lyssnade och förstod och jag kände att hon tog allt jag sa på allvar. Kändes skönt att ta helg efter det.

Vi har verkligen haft en lugn helg. Jag inledde fredagskvällen med ett skumbad, sedan följde tacos och mys i soffan. På lördagen stod städning på schemat, närmare bestämt städning av badrummet (rensade ut smink, gamla body lotions och annat bös). Lördagskvällen bjöd på vin, drinkar, tända ljus, Lasse W på stereon och kvalitetstid med världens bästa make. Idag har vi varit på fika hos Hästen och testat en ny variant av Chicago-pizzan.


Chicagotexpizza
Gör som Chicagopizza men gör tre lager istället och fyll med tacofärs och fetaost.
Första lagret: riven goudaost och tacofärs uppfräst med paprika och majs

Gör som ett lock och lägg på. 
Pizzabagaren numero uno!

Andra lagret: tacofärs, paprika och fetaost.

Tredje och översta lagret består av parmesanost, riven gouda och tomatsås.
Behöver jag ens säga att det blev galet gott?
Dessutom fick vi matlådor för hela veckan :)

0 kommentarer: