tisdag, oktober 25, 2011

Tove Styrke + Zumba-musik

Jag har aldrig följt Idol men 2009 var jag ändå grymt imponerad av Tove Styrke som gjorde en jättefin version av David Bowies Life on mars. Både mannen och jag kände igen efternamnet, en av Ts kompisar heter Styrke, och vi frågade om släktskap fanns. Det visade sig att "vår" Styrke är kusin med Tove! Behöver jag säga att båda är mycket musikaliska? :)

Jag är lite seg sådär, men har nu hittat Toves album Tove Styrke och älskar det! Skönt gung, hon har grym röst och låtarna är riktigt bra! Så det är mitt skivtips såhär på tisdagsmorgonen.

Om man inte gillar electropop utan föredrar latinmusik så kan jag tipsa om Zumba-CD:n Vibe Tribe. Det är 10 zumba-låtar och jag kände igen ungefär hälften, men det är så medryckande musik att man spontandansar runt i lägenheten!

0 kommentarer: