söndag, september 18, 2011

Arbetslös = värdelös

Jag är så less. Ville inte åka hem från landet. Där får man ta det lugnt utan att få dåligt samvete, men så fort man kommer hem måste man tvätta, ta hand om disken, söka jobb....

Förra veckan sökte jag en tjänst, ett graviditetsvikariat fram till juni, och idag sökte jag också en tjänst, halvtidsvikariat fram till jul. Jag trodde (och hoppades) verkligen inte att det skulle vara såhär. Jag vill ha trygghet för flera år framöver, inte bara månader. Det är väl så det är. Jag har trygghet för flera år framöver (resten av mitt liv förhoppningsvis) i mitt privatliv men inte i mitt arbetsliv. Och jag känner mig värdelös.

Jag fick umgås med syrrans kompisars underbara Siberian Husky i helgen. Då kände jag mig i alla fall inte värdelös. Om det är någon av mina läsare som behöver hundvakt så vet ni var jag finns. Är sugen på att skaffa egen hund men så som vårt liv ser ut för tillfället funkar det helt enkelt inte....

Tänk att få ha en egen liten vän...

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Gumman, du är så långt ifrån värdelös som man bara kan bli!!!När jag tog min examen tog det sju månader innan jag hittade ett jobb och jag vet att det känns hemskt och att man känner sig skitdålig när man inte ens får komma på intervju..men det vänder, det lovar jag dig!!!! Jag tror på dig och håller mina tummar så hårt jag kan! Och glöm inte att du är underbar! <3