torsdag, oktober 21, 2010

Tänk positivt!

Jag har skrivit alldeles för mycket negativt om den här kursen jag läser nu så det är verkligen på tiden att jag lyfter fram något positivt. Och idag var det en riktigt bra dag på universitetet! Efter lunch åkte jag upp till LiU för att låna ut anteckningar till en gammal kursare från engelskan. Vi har inte träffats sedan sista terminen i engelskan och det är ett år sen! Man tycker ju ändå att man borde springa på varandra någon gång i lärartäta Key-huset...

Satte mig sedan i datasalen och skrev ut essä 1 och grammatikuppgiften och datade tills E kom och joinade mig. E's roliga blogg hittar du här. Vi fikade och snackade en massa. Jag har hjälpt E att komma på ämne till essän så hon verkade nöjd och jag är glad att jag kunde hjälpa till :)

Efter fikat var det dags för seminarie. Det är ju inte så att man är pepp att gå på seminarie så som de har varit senaste veckorna men idag var det helt annorlunda. Vi var bara ca. 10 pers vilket direkt gör det hela mycket trevligare :) Vi pratade om tips inför essä-och uppsatsskrivningen. Jättenyttigt och bra grejer att tänka på! Jag lämnade iofs in essä 1 innan men jag tror att jag lyckades pricka in det mesta korrekt även utan de där tipsen. Får väl göra om och göra rätt i essä 2 annars då. Sista halvtimmen redovisades en avhandling och utifrån den uppkom många frågor och intressanta synpunkter och våra kära lärarlyftare fick äntligen bidra med sin erfarenhet. Det kändes äntligen som ett vettigt seminarium! E fick äntligen klara besked om sitt uppsatsämne så imorgon ska vi försöka få ihop våra synopsisar (heter det så?).

Det känns så skönt att äntligen få skriva lite mer positivt för egentligen är ju jag en väldigt positiv människa ;)

0 kommentarer: