söndag, april 25, 2010

Gillar't

...livet alltså. Jag har en underbar fästman, helt fantastisk familj och de bästa vännerna som finns i hela världen! Jag har tak över huvudet, kläder på kroppen och mat för dagen. Jag får göra (nästan) vad jag vill och jag lyckas hyfsat med det också. Jag är tacksam för att jag får leva :)

Helgen har varit kalasbra! Vi inledde fredagen, så som det sig bör, med fredagstacos och soffmys. Jag fick sova ut på lördagsmorgonen (även om jag ändå vaknar runt 7-snåret även på helgerna) och kunde bara chilla tills Belle kom och hämtade mig. Vi drog en runda på stan men förutom ett par örhängen för 25:- köpte jag bara saker jag behövde, typ allergimedicin. Vi käkade lunch på stan och gick sedan hem till Belle för fika och välbehövligt prat (och lite skvaller) :) Jag gick tillbaka till stan på kvällen och mötte T. Vi åt middag på Yogi (lite för kryddstarkt om du frågar min mage) och gick sen på bio och såg Kick-ass. Det var en riktigt bra film om man gillar action, komedi, Nicolas Cage, tuffa småtjejer, söta nördar och ganska mycket blod...vilket jag gör! :) Att den sen faktiskt tar upp viktig sak, civilkurage, gör ju inte saken sämre!

Bild från Collider

Idag började vi dagen ute i solen i vår lilla trädgård. Vi rensade bort allt gammalt ogräs och annat bös från landet och sen vände T upp alltihop (min lilla starka karl!) På med ny jord och sen såg det ut som att det aldrig vuxit något där, förutom vallmoplantan som vi lät vara kvar! Vi sådde gräslöksfrön i landet och en kruka med krassefrön som vi kommer att ha inomhus. Jag la persiljefrön i blöt så att vi kan plantera dem i veckan och vi sådde fyra krukor och tre yoghurt-hinkar med myntafrön! Här ska det odlas! :) Det är så himla kul att ha små projekt tillsammans med T...;)
Sen behövde T plugga och jag hade tråkigt så jag tog tag i mitt "pluggbord". Rensade bort en massa papper och ställde undan PA3-böckerna (eftersom jag ju klarat tentan). Nu har jag bara böcker, skrivblock och pärmar som har att göra med ex-arbetet på mitt bord! Så skönt! Ska jag bara hitta en dag för att ta tag i röran på mitt "riktiga" skrivbord....;)

Imorgon är det måndag och en ny vecka börjar. Undrar vad den har att erbjuda? :)

0 kommentarer: