tisdag, augusti 25, 2009

Terminsstart

Idag började jag äntligen skolan igen! Min sista engelskatermin, det är ju nästan sorgligt. Vi kommer (som vanligt på engelskan) ha fantastiskt bra lärare och jag har med mig en hel hög människor som jag läste engelska med 07/08.

Duktig student som jag är hade jag köpt och läst igenom kompendierna innan introduktionen idag. Jag var den enda! Jag hade också uppmärksammat att vi skulle läsa en History of English-kurs igen, men när jag tittade i kompendiet var det precis samma material som vi hade i Engelska 2. Efter introduktionen pratade vi "gamlingar" med kursansvarig och han verkade bli helt ställd över att vi var så många som redan hade läst HoE ;) Men han hade i alla fall en lösning, vi ska läsa Linguistics-kursen (som ingen av oss läst eftersom de gjorde om engelska-kurserna efter att vi var klara) tillsammans med fristående kurs och får på så sätt våra 3 hp som fattas. Det som är bra med detta är att vi läser mer i början av terminen men får mer tid över får våra "term papers" mot slutet av terminen! Hur bra som helst!

Jag tog fram pysselnerven i mig idag och piffade till mina block. Nu blir det mycket lättare att hålla reda på dem samtidigt som det blir mycket roligare att skriva anteckningar :)

Lite finare, mycket roligare

Ikväll är det München Hoben på A-hus-parkeringen. Det hörs dunkadunka och skrål ända in i vår lägenhet! Men men de små liven måste få ha lite skoj innan allvaret tar över *med tantröst*


Uppdatering några timmar senare: dunket gör att rutorna skakar och när man själv inte är på MH är det inte så kul. Att grannarna har fest gör ju inte heller att någon vidare studiero infinner sig. Ja jag är bitter och gammal! Inte ens i skogen fick man slippa dunket. MH-ljudet krockar med ljudet från någon spelning på Folkets Park och hela skogen dunkar. Kanske bäst att gå och lägga sig innan huvudvärken sätter in på riktigt?

Godnatt
//Bitter-Annie

2 kommentarer:

Unknown sa...Best Blogger Tips

Du får åka hem till mig och plugga, där är det rätt tyst.

Maria sa...Best Blogger Tips

Haha, börjar du bli gammal? ;) Vad är det för band/artist i år då? (Ja jag såg länken men orkade inte klicka vidare;P ) Fan dricka alldeles för mycket öl i alldeles för stora glas, det var tider det! Hoho, är det dags för pension för oss eller ;) Fina blocken blev och va sött av Tor(senaste inlägget)! Kram kram