onsdag, januari 31, 2007

Dålig start på veckan

Och såklart har det med ekonomi att göra. Fick ett brev från Försäkringskassan igår och jag tjänade för mycket 2005 för att få bostadsbidrag så ca.4500 :- ska Pappa Persson (ja det var ju han som styrde Sverige 2005) ha tillbaka. Verkar inte finnas någon utväg för att slippa betala så...
Igår var jag mest arg och ledsen. Idag är jag mest frustrerad över det konstiga systemet. Och arg, det kan mina klasskompisar intyga. Fick ett smärre utbrott på lunchen *sorry*. Tycker bara att det är konstigt att bostadbidraget räknas på inkomsten för hela året när jag bara hade det i ett halvår. Sen på hösten blev jag ju arbetslös eller vad man ska kalla det så då var jag ju tvungen att betala hyran på nåt sätt och hur gör man det? Jo man jobbar på extrajobbet och råkar tjäna pengar...som jag dessutom betalar skatt på som går tillbaka i form av något annat bidrag till de lata jävlarna som inte lyfter ett finger för att hjälpa till i samhället!!!!! *MORRRRR*

Idag fick jag även brev från CSN med årsbesked för 2007. Jag ska betala tillbaka 6000 pix till dem för tillfället men jag kommer ju söka studiemedel för hösten också så då sätter de ju ned återbetalningen. Hoppas jag. Har försökt att kolla CSN's hemsida men jag blir inte klokare....

Tor kom hem sent inatt och störde min skönhetssömn, lägenheten ser ut som skit (därför att jag "husmorsstrejkar" för att se om Tor märker nåt) och jag står i skuld till staten.
Isn't life wonderful? :P

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Puh, det låter inte roligt det där!Hoppas allt löser sig för dig! och att Tor märker av din strejk och gör något åt det :D Ikväll är det MELODIFESTIVAL!Vi ska över till Maria,som var hemma hos dig på festen, och glo lite o äta chips o godis :D Mums!Linus är här också så de är härligt!Hälsa Tor nu och hoppas det löser sig!massa kramar Isabell