lördag, september 16, 2006

Killar kan inte städa ordentligt

Håller precis på att våttorka vardagsrummet men det resulterar bara i att jag drar fram mer damm. Och han som precis har dammsugit. Och sedan smitit iväg. Det kanske han gjorde rätt i. Jag är sur. Hur noga dammsög han egentligen? Inte bakom soffan, under hyllorna, under bordet, vid dörren ut till trädgården...Moppen drar bara runt allt damm och grus så att det nästan bara blir värre *MORR*.
Ska man behöva visa en vuxen karl hur man dammsuger ordentligt för att han ska lära sig? Det enda som håller mig lugn är MP3-spelaren laddad med min musik. Det kan ingen ta ifrån mig.
Just nu Sofia Karlsson, hennes röst gör mig lugn.
Men jag är fortfarande sur.
Vissa killar borde gå en sådan där husmorsskola som flickor fick gå förr i tiden. Lära sig tvätta, mangla, diska och städa ordentligt.
Det är väl inte bara kvinnor som ska behöva ligga och kräla på golvet och förstöra sina knän för att kunna komma åt ALLT damm (och annat bös som hamnar på golvet) ?!!!???!!


(Väldigt generaliserande inlägg men....jag är sur)

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Spara dammet i en prydlig liten hög till honom......Han kanske ger dig en likadan när det är hans tur att våttorka nästa gång.