söndag, juni 22, 2014

Regn eller sol eller vad?

Vi har firat midsommar på landet och jag (och katten) blir kvar här några dagar till. Stackars Tor fick åka hem idag för han jobbar en vecka till innan vi får lite ledigt tillsammans. Precis som jag gjorde förra året, när jag gick på semestertjänst. I år lyckades jag ju knipa en ferietjänst så jag har lite längre ledighet!

Midsommarafton 2014 var kall men fin.  Det var ju faktiskt uppehåll hela dagen! Idag verkar dock vädret inte kunna bestämma sig. Ömsom sol och varmt, ömsom regn och kallt...jag ville ju sola och bada ju!

Katten verkar stortrivas här. Hon har retat småfåglar (eller är det småfåglarna som retar henne?) och fångat näbbmöss. Inte lika roligt för matte som för katten...;-)

Det är skönt att vara ledig...säger hon som tog hem ett gäng engelska romaner över sommaren för att vara förberedd för höstterminen!
Nu kom solen så hasta la vista för ett tag!

0 kommentarer: