måndag, juni 16, 2014

1 dag kvar och annat snack

En dag kvar innan ledighet och idag skrev jag på pappren för en tillsvidaretjänst på Komvux! Jag hade fått löftet muntligt, men nu är pappersexercisen avklarad också, så det känns bra. Allt är osäkert fram till att man sätter sin namnteckning på anställningspappren. Schemat är fortfarande inte klart, men jag tror att det kommer att bli ungefär som den här terminen....om allting går som det ska.

Jag funderar på hur jag trott att saker och ting skulle bli. Vissa saker kan man styra över, andra inte. Jag funderar över orättvisor och snedfördelning. Jag funderar över ansvar och förutsättningar. Jag funderar över att aldrig vara nöjd, eller att nöja sig med minsta möjliga. Jag funderar över tacksamhet, skuldkänslor och åldersångest. Jag funderar på om jag kunde gjort något annorlunda.





2 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

Åå grattis till tjänsten! vill så gärna ses snart! Hur har du det nästa vecka? Kram

Kattis sa...Best Blogger Tips

Grattis till tjänsten! Det blev väl bra? Kram