måndag, november 05, 2012

Sjuk update

Jag var hos företagshälsan idag och pratade med en beteendevetare. Skönt. Jag tror (och beteendevetaren höll med mig) att det här med att jag är sjuk så ofta grundar sig i att jag känner mig stressad. Det påverkar åtminstone till viss del. Om arbetsgivaren går med på det ska jag få träffa beteendevetaren några fler gånger, för att komma tillrätta med stressen. Jag vet ju att stressen till stor del beror på att jag inte riktigt trivs med mina arbetsuppgifter och det sa jag på mötet idag också. Beteendevetaren tyckte att det var bra att jag sökt andra jobb, att jag gör något åt problemet. Kändes skönt att få lite uppmuntran.

Fortfarande förkyld och det kan tyvärr ingen beteendevetare göra något åt.

Jag räknar ner veckorna till jul, söker andra jobb och sen får vi se var jag blir av.

0 kommentarer: