onsdag, september 05, 2012

Bussbitching

Jag åker ju buss till stan och jobbet på morgnarna (ja, jag kanske är lat men jag tycker det är obehagliga cykelvägar till jobbet, med alldeles för mycket trafik och idioter) och så även idag.

Nästan varje dag tar jag bussen som går 07:21 för att vara på jobbet 07:35. Idag hade jag tänkt förbereda en hel del innan lektionen, så jag gick ut 07:15 för att hinna med 21-bussen. Jag, och några andra människor, väntade och väntade. Klockan närmade sig 7.31, då nästa buss skulle komma. Den kom 07:35...och åkte förbi busshållplatsen utan att stanna! Den var inte ens halvfull! Vi väntade till 07:41 och då kom en proppfull buss. Om man tar 07:41-bussen får man alltid räkna med att bussresan tar längre än de 11 minuter som det vanligtvis tar, för det är alltid en massa skolbarn som åker med och de ska av och på...och det går inte jättesnabbt. Det är därför jag alltid tar 07:21-bussen.

Jag kom således instressande på jobbet, i min mening för sent, och fick förbereda allt jag hade tänkt fixa i lugn och ro på fem röda! Ingen rolig start på dagen!

Tänk att jag betalar pengar för att få stessmage...tack för det Östgötatrafiken (Östgötatragiken)!

1 kommentarer:

Häst Päst sa...Best Blogger Tips

Om bussen är mer än 5 minuter sen brukar jag ringa kundtjänst och KRÄÄÄÄVA saker (i egenskap av betalande resenär. Det är alltid väldigt synd om mig när ajg gör de här samtalen). Haha.