fredag, mars 23, 2012

Fina fredag

Den här veckan har gått så himla snabbt och det känns som att jag inte har hunnit med någonting. I själva verket har jag hunnit med jättemycket, iaf på jobbet. Jag behövde inte ta med mig något hemarbete när jag gick från skolan idag. Så skönt! Dessutom lämnade jag jobbet med ett stort leende på läpparna. Mina elever är så himla härliga och jag blir så glad av sådana här trevliga dagar på jobbet! Det gör att jag (nästan) längtar till måndagen och en ny veckas början :)
Det är dagar som denna som gör att jag trivs som lärare.

Direkt när jag kom hem satte jag mig ute på vår uteplats och lapade sol. Helt fantastiskt! Kokade kaffe och så kom Häst över och vi pratade bort några timmar i solen.
Sedan fick Häst ett ryck och började rensa vårt land...egen trädgårdsmästare, man tackar! ;)
Vi pratade även med våra grannar om det stora paradisäppelträdet som skuggar/skräpar ner våra gräsmattor, och om hyresvärden går med på det kommer hela trädet att ryka snart! Yippie, säger jag!

En fin avslutning på veckan och en fantastisk start på helgen!

0 kommentarer: