måndag, augusti 09, 2021

10-årig bröllopsdag och hur vi firade (till slut)

I år den 6/8 firar vi 10 år som gifta, tennbröllop. Jag vet inte hur det gick till, hur jag lyckats få en så fin man som T och hur det kommer sig att han orkar med mig. Det jag vet är att jag och vi tänkt länge på hur vi skulle fira detta. Vi ville egentligen bjuda in till fest, typ Rewind Bröllop 2011, men den satans skitpandemin satte stopp för alla sådana roligheter. Då blev nästa fundering en utlandsresa. Käppar i hjulet även för detta, se ovan nämnda pandemi. Så vi bestämde oss för en resa inom landets gränser, där bara han och jag kunde få prata klart, sova hela nätterna och äta ostört. Vi åkte västerut, till Varberg (och på vägen hem till Ullared). Nedan kommer bilder med förklarande text för att visa er vår jubileumsresa!

Det första jag åt i Varberg, toast Hummer Skagen! 
Mitt mål var att äta fisk eller skaldjur varje dag och det gjorde jag :)

Provade havet och stranden! 
Och jag läste en bok på stranden, när hände det senast?!

Vi gick en promenad in till Varberg och åt grekiskt

Kollade in solnedgången vid den vackra strandpromenaden på vägen hem 

Dagen efter, själva bröllopsdagen, promenerade vi till Varbergs fästning 

Vi gick en guidad tur med en fantastisk guide som kunde förklara (delar av)
Sveriges kungalängd bättre än alla mina historielärare någonsin gjort.

En av bastionerna på fästningen

Vi fick gå ned i kanonrummet som även använts som fängelsehåla

Både vackert och skrämmande

Utsikten!

Lääängst där borta bor vi

Borgen

Stenar vid strandpromenaden. 
Jag ville se sälar, såg inga sälar :(

Vackra promenadvägar runt hotellet

Skojiga stenpelare uppstaplade där det tidigare varit stenbrott

Hotellet vi bodde på, Varbergs Kusthotell. Fantastiskt!

Tre-rätters supé med vinpaket på bröllopsdagen. 
Galet gott!

Vi avslutade bröllopsdagen med en drink och utsikt över havet

Färden gick sedan vidare till Ullared där vi bodde över en natt.

Trötta på kassakön men nöjda med inköpen 
(julklappar, kläder till barnen, badlakan, skinnväskor etc.)

Det var en sammanfattning av vår bröllopsdagsresa. Eventuellt kommer ett sammandrag av resten av sommaren senare under veckan. Jag måste bara komma ihåg vad vi har gjort! :D

0 kommentarer: