tisdag, mars 10, 2020

Två veckor efter LASEK

Idag har det gått två veckor sedan min ögonoperation. Jag fick vara sjukskriven även förra veckan på grund av att hela framsidan av huvudet, runt ögonen, bankade och gjorde ont. Värktabletterna var mina bästa vänner.

Igår var jag tillbaka till jobbet. Skärmens ljusstyrka sattes ned, kontrasten sattes upp och teckenstorleken sattes till 150%. Ändå var jag helt slut i ögonen och huvudet efter en arbetsdag.
Jag kämpar på på jobbet men försöker att ta flera pauser och inte titta på skärmen hela tiden, även om det är svårt då mitt jobb ÄR att jobba på datorn. Idag fick jag ihop veckobrevet, men inte så mycket mer. Oh well, good enough.

Status just nu: jag ser bra, men dimmigt mellan varven, och ibland blir ögonen väldigt trötta och vill bara blunda.  Det känns ungefär som att man har en dålig anpassad lins i ögat, men det blir ofta bättre när jag tar tårsubstitut. Jag har alltid med mig ett par solglasögon då jag fortfarande reagerar på starkt ljus. 

0 kommentarer: