söndag, augusti 04, 2019

Dags för kneg (och deg)!

Imorgon börjar jag jobba igen efter ungefär 8 månaders föräldraledighet. Jag har inte varit och hälsat på på jobbet med bebis, jag har noll koll på var jag ska sitta och jag har blivit utsparkad ur datasystemet (eftersom jag glömt uppdatera lösenordet i tid).

Jag tog en lång promenad tidigare ikväll och funderade på hur det kommer att bli. Och jag kände ingen stress, ingen oro, ingen panik. För jag vet att jag bara kommer att vara tillbaka ett par månader. I oktober väntar nytt jobb (och förhoppningsvis ny frisyr). Jag är så stolt över mig själv över att jag vågade söka och väldigt tacksam för att ha fått möjligheten!

Under föräldraledigheten har jag inte tagit ut några dagar från Försäkringskassan, så det har varit lite knapert. Tur att man har sparade pengar och en livspartner! Även om det bara blir 60% jobb (vi ska varva föräldraledighet fram tills nya jobbet börjar) så kommer det ändå kännas bra att ha någon slags inkomst.

1 kommentarer:

arwenohusseomatte.blogspot.com sa...Best Blogger Tips

Grattis! Så kul! Inser att vi behöver ses för en personlig uppdatering ;) Lycka till på första jobbdagen. Kram <3