fredag, juli 05, 2019

Byxjakt

Såhär ett halvår efter min andra förlossning har jag börjat tröttna på mina gravidjeans och insett att byxgarderoben från före graviditeten inte längre är aktuell (med några få undantag). Idag fick jag en stund för mig själv på stan och Tornby för att förnya byxinnehavet.

Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Okej, jag är inte 28" eller storlek 36 längre men när jag gått igenom alla de stora klädkedjornas byx/jeansutbud och provat minst tjugo par varav jag kunde ha/såg normal ut i kanske tre par, då undrar jag hur idealmänniskan för klädkedjornas byxor ser ut.  På en av de stora kedjorna fick jag gå upp i storlek 46 för att överhuvudtaget få igen dragkedjan, men då såg de "slimma" jeansen inte särdeles slimma ut över låren. På en annan klädkedja fann jag i alla fall en frände som stod bredvid mig och letade byxor, "Här får man minsann inte vara kvinna" sa hon och då kunde jag inte låta bli att instämma och tillsammans beklagade vi oss över hur det inte går att hitta storlekar till normalstora (för det är jag ändå och det var hon med) kvinnor med höfter och rumpa. Jag kom efter mycket provande hem med tre par jeans och ett par shorts.


Nästa gång kanske jag beställer på nätet istället för att plåga mig igenom svettiga provrum.

0 kommentarer: