fredag, september 14, 2018

Upp och ner om magen

När man är gravid får man tydligen räkna med att folk (oftast damer 60+) kommenterar ens mage. När jag hade jobbat någon vecka kom en av tanterna på jobbet, som jag aldrig pratar med annars, fram och frågade "När är det dags?". jag svarade att det inte är än på ett tag (var typ i v.18) och då fortsatte ärketanten "Är det två?". Tack dumma tantskalle, är det inte dags för pension snart?

Idag kommenterade två andra kollegor min mage. MEN på ett positivt sätt (jag tycker väl fortfarande inte att det är ok att kommentera andras kroppar bara sådär men hellre positivt än tantigt). Kollega M sa "Nu börjar det iaf synas lite". Med betoning på lite. Tack snälla Kollega M. Kollega K sa "Ska inte den där magen börja växa snart?". Tack snälla Kollega K. Snacka om annan vinkel! Jag känner mig stor och tung som en valross och då är det nyttigt att få höra att såååå stor är jag inte.

Annars har jag halsbränna from hell. Äter jag inget får jag halsbränna, äter jag för mycket får jag halsbränna. Tack för det MiniHopp.

0 kommentarer: