lördag, augusti 04, 2018

Äntligen semester!

Skrev jag för 6 veckor sedan. På måndag börjar ny jobbvecka, höststart, läsårsstart, tillbaka till gruvan...you name it. Bloggappen ville inte vara med så det blev inga uppdateringar under semestern.

Vi har haft det fantastiskt bra i denna rekordvarma sommar, men jag har också oroats över skogsbränderna som härjat i mitt kära Hälsingland. Vi har hunnit att fara över halva Sverige, turistat i Kroatien, haft besök från Schweiz, byggt sandslott och klappat kattungar. Denna värme har dock varit mig övermäktig då vårt senaste IVF-försök gick vägen och jag alltså har varit gravid (tack och lov att jag inte varit höggravid) denna varmaste sommar på 250 år.

Jag har lite ångest, men inte lika mycket som förra året, för att gå tillbaka till jobbet, men samtidigt vet jag ju att jag kommer att vara föräldraledig under våren, och detta gör att det inte känns lika jobbigt. Det ska, hur som helst, bli fantastiskt kul att träffa kollegorna igen! :)

Ett av våra paradis

0 kommentarer: