onsdag, maj 11, 2016

Det här med mensskydd...

Det fanns ett stort plus med graviditeten och det var att slippa mensen. Eftersom jag slutat amma så har denna förbannelse kommit tillbaka. Regelbundet. Som ett brev på posten. Jaja, det är skönt att man vet att man är frisk men roligt är det inte.

Jag har skojat lite med T om att både jag och Lillan gör av med "blöjor", men det finns en gnutta allvar i detta påstående. För hur mycket sopor blir det inte?! Jag har alltid haft svårt för tamponger, och kört med bindor. Jag har tyckt att det har varit bekvämast, men skönt är det ju inte.

Jag har därför börjat fundera lite på det här med menskopp (kolla här för mer info), men är fortfarande inte helt övertygad. Finns det någon därute som ÄR övertygad om denna lilla plastgrej? (visst,det finns massor av recensioner på nätet, men 1.) de kan vara nättroll, 2.) jag vill ha förstahandsinfo). Jag vill veta om fördelar, nackdelar och hur den funkar rent praktiskt.

Onödiga kommentarer såsom "det är äckligt med mens" undanbedes.

Så...menskopp; plus, minus, hur funkar det? SHOOT!

2 kommentarer:

Annette sa...Best Blogger Tips

ÄLSKAR min! Ångrar bittert att jag väntade så länge (haft min ett år) innan jag köpte den. Skitbra grej helt enkelt! Jag glömmer bort att jag har mens, så när som de första två dagarna då jag blöder kopiösa mängder, och det är sjukt lyxigt! Bara sätta in, töm var 3-7:e timme och i på natten, när man simmar etc. Världens smartaste lilla uppfinning. Har tjänat in min redan =)

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

Alldeles fantastisk! Go for it! Jag blöder iof lite, men bara att slippa ofräscha, fuktiga, illaluktande mensskydd är så värt det. Känner mig myyyycket fräschare med menskopp och så mycket smidigare att byta - bara att skölja ur för en annan som har en förmåga att glömma just bytet.