onsdag, november 18, 2015

Väntan väntan väntan

Den här veckan var den magiska gränsen för "due date", så att säga, men än har vi inte blivit fler bandmedlemmar i Skudez. Salvia verkar i alla fall uppskatta att en ny säng kommit på plats.

Jag har nu varit hemma i lite mer än tre veckor. De första två veckorna var jag ju sjuk så de försvann rätt snabbt, men nu när jag känner mig kryare går dagarna lite långsammare. Jag har faktiskt inte börjat klättra på väggarna än, utan jag försöker sysselsätta mig med småsaker som att plocka i/ur diskmaskinen, dammsuga trappan, se på Game of Thrones och läsa läsa läsa. 

För någon månad sedan trodde jag inte att jag skulle fixa att bara vara hemma, men jag har insett att den här ego-tiden är välbehövlig. Snart kommer någon annan att vara beroende av min uppmärksamhet hela tiden. Då tror jag att jag kommer längta tillbaka till dessa långsamma dagar ;) 

Snart är det advent och då kan jag använda minst en hel dag till att julpynta huset! En annan slags väntan...:)

En liten egobild bjussar jag på idag :)


P.S. Kul med kommentarerna på förra inlägget. Det är ju tur att vi bor i ett demokratiskt land och får säga vad vi tycker! D.S. 

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Den som väntar på något gott........:)Kram Mamsen