söndag, september 07, 2014

Harraj Potta

Vi var inte bara på Modellfabriken igår utan vi passade också på att gå på "Harry Potter - the Exhibition". Vi var ju ändå i Norrköping och vi hade hela eftermiddagen på oss.

Utställningen var jättefin och vi lärde oss mycket nytt om t.ex. Hermiones julbalsklänning, alla personliga trollstavar och Gryffindorsvärdet. Så intressant att höra hur kostymören m.fl. tänkte när de skapade hela HP-världen!  Tyvärr var det väldigt mycket folk då det var sista helgen utställningen var i Sverige, och det förtog intrycket en smula. Jag försökte att hålla mig lugn när någon mupp trängde sig in precis framför men det som störde mest var alla som skulle fota allt! Min man brukar säga att jag fotar för mycket...han skulle ha blivit galen om han hade varit med ;-) Jag tog endast ett par foton på utställningen och försökte uppleva desto mer! :-)


Jag, Buckbeak och ett (jobbigt) kepsbarn

Jag och en Mandrake. De skrek högt!

Tog ett vil i Hagrids (stora) fåtölj

Det var himla kul att se utställningen och jag och syrran hade en härlig och trevlig dag tillsammans! 

0 kommentarer: