fredag, mars 21, 2014

Andras tyckande och tänkande

Förra våren, när jag var sjukskriven, insåg jag att jag är väldigt lättpåverkad av andras åsikter om mig. Det är lätt för T att säga "Bry dig inte om vad andra tycker", men det är svårt att ändra på något som präglat hela mitt 30+-liv.

Nu när vi har flyttat till hus blir andras åsikter om mig och mitt liv ännu tydligare. Jag vet inte hur många som har sagt att vi nu måste skaffa barn eftersom vi har ett sådant stort hus, och det är ju nästa steg att skaffa familj nu när både vi båda har tillsvidareanställningar, och dessutom så har vi ju ett så stort hus (ja, det tjatas om detta hus).

OM vi vill skaffa barn behöver folk inte ha åsikter om detta. Det är en högst privat sak. Vem frågar pensionärer om deras sexliv? Ingen!
OM vi väljer att bo själva med vår underbara katt i vårt hus behöver folk inte ha åsikter om detta. Vi är lyckliga som har råd att bo i ett sådant stort och fint hus. De extra rummen passar oss perfekt då vi gärna tar emot gäster som sover över.


De här tankarna har snurrat i mitt huvud i flera veckor och jag var tvungen att få ut dem, så att ni vet vad ni inte ska prata/fråga om nästa gång vi träffas.


2 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jag håller med! Ingen behöver lägga sig i privatlivet. Det ska man få rå över själv! Kramar mamsen

starsailor sa...Best Blogger Tips

Jag känner igen mig så väl vännen. Tyvärr blir man påverkad även om man inte vill det. Att säga såna saker om barn är så vanskligt, man vet aldrig vad som ligger bakom. Man kanske försökt i flera år utan att det gått, man kanske inte kan bli gravid eller man kanske inte vill ha barn!! Försök att inte bry dig, det viktiga är att NI är lyckliga!!
Puss på dig!