tisdag, september 17, 2013

Nya smycken

En vän med en liten glad bebis kan göra en dålig dag mycket bättre. Att få hem nya smycken i brevlådan är nästan lika bra ;)

En gammal kurskamrat till mig har börjat tillverka smycken av gammalt klassiskt porslin och kallar sin verksamhet för Kära Frida (OBS! Endast Facebooksida). Jag är ju svag för kreativa människor (eftersom jag själv inte är så kreativ) och ville såklart lägga en beställning. Jag började med ett halsband med Rörstrands Blå Eld samt örhängen och ring i samma serie. Alla smyckena damp , som sagt, ner i brevlådan idag, och de är superfina! Se själva!

 Smyckena kommer i söta små askar

Halsbandet (på läderband)

Örhängena

Ringen (jag har fem fingrar, jag lovar!)

Kära Fridas Facebooksida finns det fler smycken med andra sorters porslin!

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jätteläckra! Det påminner mig om kopparna jag drack ur som barn! Mamsen