torsdag, augusti 15, 2013

Upp och ner, ner och opp

Den här veckan har varit lite bak-och-fram. I måndags kom jag till min arbetsplats och då fanns inte min dator kvar där. Jag hade blivit flyttad till ett annat rum. Så det var bara att packa ihop alla grejer, säga hejdå till mina gulliga kollegor i rummet och säga hej till två andra rumskompisar. Jag kan verkligen inte klaga på mitt nya "kontor". Det är jättelugnt och skönt och jag har plats för en massa fina kort och vykort på väggen! Dock hade jag gärna uppskattat att få en förvarning...

På grund av sömnbrist (tack SJ) har jag liksom inte gjort så många knop den här veckan. Som tur är har jag sparat många av mina egengjorda övningar så jag har bara kunnat skriva ut och kopiera det jag tycker passar. Jag har inte känt mig så inspirerande, men idag vände det. Jag hade en helt fantastisk eftermiddag med mina gulliga C-are! Vi hann inte hälften (inte ens en tredjedel) av det jag hade planerat, men vi hade så roliga diskussioner och alla hade så härliga tankar och idéer att jag nästan blev tårögd...;) Eleverna tyckte att det var jättekul och när de tycker att det är kul då får jag energi och blir överpeppad! :)

Imorgon kommer världens bästa tyska till Linköping tillsammans med make och kompisar! T och jag ska visa dem staden och ha kräftskiva! Pratade precis med N (tyskan i fråga) och det ska bli så himla kul att spendera några helger tillsammans (vi åker till Stockholm nästa helg)!

Pepp pepp. Over and out.

0 kommentarer: