söndag, juni 30, 2013

Semestertankar

Imorgon börjar semestern på riktigt! Den här helgen har ju varit en, i princip, vanlig helg ;) T och jag har hunnit med att gå på stan och handla lite på rean. Vi har också städat lägenheten (välbehövligt) och rensat ut kläder och el-skrot. Bästa sättet att börja semestern på!

Jag har ett envist munsår i mungipan som jag försöker behandla med alla olika knep som jag hittat på the good ol' Internet:
- Compeeds munsårsplåster (funkar väl sådär)
- Sprita med alsolsprit (svider som as)
- LHP-salva (det bästa än så länge)
- Idominsalva (det är tydligen zinkoxiden som ska hjälpa)
- Nån naturläkemedelssalva från Apoteket (som inte hjälpt)
- Tagit kosttillskott i form av L-lysine (har förkortat mina munsårsutbrott förut)

Nu hoppas jag att munsåret försvinner snabbt. Har ni fler tips på vad man kan göra? Jag har ju inte kunnat pussa på varken katt eller make på en vecka!

Nu till något annat. För att komma in i semesterkänslan ordentligt och koppla bort "allt" har jag bestämt mig för att ta en Facebook-paus under hela semestern. Jag är en person som jämför mig med andra mest hela tiden och det har lett till att jag bara mår dåligt. Jag läste en bra krönika från Aftonbladet och bestämde mig då för pausen.

Om ni vill nå mig så kan ni maila, ringa eller skriva en kommentar här på bloggen, eller varför inte träffas IRL? :)

Jag kommer i alla fall göra mitt bästa för att koppla av och njuta den här sommaren! Kom igen nu solen! :)

0 kommentarer: