tisdag, december 04, 2012

Äntligen vinter!

Jag tycker att det är helt fantastiskt att vintern, snön och kylan äntligen har kommit! Det blir så mycket ljusare ut och nu i helgen, när vi fick sätta upp adventsljusstakarna och stjärnorna, blev till och med Ryd vackert ;)
Vi har ganska stora fönster i lektionssalarna på jobbet och jag kan komma på mig själv med att stå och le över att det snöar. Härliga tider!

Med vintern och snart ett nytt år kommer också tankar om framtiden. Min arbetssituation kommer att förändras, mer än så vill jag inte säga i nuläget. Jag är iaf nöjd med att ha fattat ett beslut och jag hoppas att jag kommer trivas bättre i vår och slipper vara stressad och/eller sjuk hela hela tiden. En av mina närmaste kollegor (som vet vad som väntar mig i vår) sa "att det syns på dina (mina alltså) ögon att du hittat något bättre". Jag tar steget, gör mitt bästa och hoppas att allt går vägen. Jag vet iaf att jag har stöd från kollegor, vänner och familj.

Ta hand om varandra.

2 kommentarer:

M sa...Best Blogger Tips

Härligt!

Kattis sa...Best Blogger Tips

Bra beslutat, tror Mamsen