torsdag, juli 21, 2011

Kreta 30/6 - 15/7

Nu äntligen har vi fått in bilderna från resan och jag får sitta vid stora datorn, så här kommer bilder från vår underbara resa!

Jag var glad att komma iväg

 Utsikt från balkongen

T vid havet

 Vi tog bussen till storstaden Chania flera gånger!
Superfin stad med bra shopping.

 Vår väg upp till hotellrummet. Hela hotellet var byggt som en liten by.

Vår balkong är den högst upp till höger, bredvid trädet, ovanför valvet.

 Chanias fina hamn och en frappe - en finfin kombination!

 Vildkatten som också "bodde" på hotellet. Så söt!

Utsikt från balkongen by night.

Utsikt från Platanias gamla stad, "uppe i bergen"

 Uppe i bergen på riktigt! Vi åkte på en utflykt till Elafonissi.

 Stranden i Elafonissi. Långgrunt, varmt vatten och vit-rosa sand.

 Vi firade två-årig förlovningsdag...

...till den här utsikten!

Vi åkte till Heraklion och Knossos

Vi besökte en olivoljefabrik

Jag lät små fiskar äta på mina fötter

 Vi åkte på en båttur näst sista dagen.

 Ett utav badstoppen. Helt fantastiskt klart vatten!

 T var en riktig snorkelpojke!

Nöjda båtåkare

 Sista kvällen på stranden

I heart you

Fem timmars tråkig väntan på Arlanda fick avsluta denna härliga resa!


Fler bilder finns såklart men då blir det privat visning ;) Kreta var ett jättehärligt resmål! Dock lite för turistigt, men det är sådant man får ta när man åker på charter till ett av de populäraste charterländerna. 

Tack för resan kära svärföräldrar! Tack T för att du står ut med mig...:)

0 kommentarer: