måndag, oktober 24, 2005

Folkilsken

Känner mig som min syster ;) Hon brukar kalla sig för folkilsken och så kände jag mig oxå idag.
Folk vet inte hur man beter sig!
T.ex. en elev i skolan räcker upp handen och frågar (när det är 10 min kvar av lektionen) "kan inte jag få sluta nu, jag håller på och somnar". Eeehhh...nej!?! Va' tror han?
Sen på bussen hem vill jag ha lugn och ro för då har jag varit en hel dag mitt uppe i barnskrik och stök, då sitter en j-la karl och skrattar åt ingenting! Han va' mysko och ville säkert ha uppmärksamhet men varför ska alltid de där konstiga människorna vara på samma buss som jag???
Sen på anslutningsbussen ,som jag var tvungen att ta (vilket var irriterande i sig), tränger sig alla före mig i kön. Hallå, svenskar borde lära sig av London-bor! Den som kom först till busshållplatsen får gå på bussen först dvs. tanten före mig och sen jag!!!!Andra tanter, unga killar, mammor m.fl. Alla tränger sig!!! Show some respect! Ett killgäng som inte kunde bestämma sig för vilken buss de skulle ta stod jättelänge och "proppade igen" ingången, så vi som skulle med den bussen fick inte gå på! Grrrrrrrrrrrrr......Sen var det en liten gubbe som gick på bussen, han hade krycka och kunde knappt stå men var det nån som reste sig och erbjöd sin plats åt honom?? Neeeej då! Inte jag heller men jag satt långt bak i bussen och han stod nästan längst fram....Annars brukar jag alltid erbjuda min plats till 70+ typ, även om de inte vill sitta ner ibland (de där krut-tanterna).

Har varit hemma i en vecka pga. foten. Det kanske är ovanan vid folk (har bara träffat Tor och Miss J och handlat en enda gång sen jag skadade mig) som gör mig såhär...bitchig, eller vad man ska säga.

Passa er för mig, jag kan bitas :P

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

haha! du är för skön annie! fick ett faktum messat till mig när jag åkte kollektivt till trollis sist, för jag höll på att krevera på mina medresenärer... "det är bara puckon som åker kollektivt" =)

ha de bäst!
Miss J =P